Paris 2010



Vi åkte till Paris en onsdag och kom hem på fredagen. Tre dagar i en stad som Paris, är inte direkt mycket, men det räckte till. Vi hade en tight schema och fruktansvärt ont i fötterna plus att vi inte han att äta trerätters middag den sista kvällen, men ändå han vi med det man vill hinna med när man är i Paris.

Första dagen knallade vi runt en hel del för att kolla vad vi hade runt omkring oss. Vi var på Louvren två gånger, dag och kväll, för att få foton och på kvällen var vi inne och tog oss en rundvandring. Jag rekommenderar dock att man tar rundvandringen med guide. På kvällen råkade vi också gå in i en tunnel som såg ut som en tunnelbana men i själva värket var både simhall och ett shoppingcenter stort som två bergvik! Superawesome! Där tog vi också våran first coffee ever at Starbucks! Deras chailatte!!!
På kvällen tog jag och Jannis en prommenad. Den slutade med en drink på Hard Rock Café och Moulin Rouge!










Andra dagen hände det fruktansvärt mycket! Vi vaknade och åt en jättegod frukostbuffé. Därefter satte vi fart mot Notre Dame. Det var en utav de häftigaste upplevelserna jag har varit med om i hela mitt liv. Det var speciellt en människa som var med mig i tankarna under min vistelse där och det var Yiayia ♥
Sen fortsatte vi med HOP N ON bussen till Triumf bågen och fick skåda en av världens mest kända gator - champ elysse. Otroligt mäktig känsla. Därefter Paris ekon, eiffeltornet. Svinkallt och fullt som försäljare men otroligt mäktigt.

























Tredje dagen var det bara raka spåret mot flygplatsen och hem till snön igen. En helt otrolig resa med många amazing upplevelser. Paris är otroligt vackert men man ska nog hålla sig på rätt ställen. Allt är fruktansvärt dyrt. Jag och Julia höll i ett par skor för 40.000kr. Om ni är sugna på en cosmopolitan så som vi känner den, ska ni INTE beställa det. Dom har en annan syn på denna underbara drink. Det var en väldigt kall vistelse i Paris vilket förstörde njutningen lite, men jag skulle gärna åka dit igen på senvåren.
Tack för en underbar resa Jannis, Stelios och Julia ♥






Kommentarer
Postat av: lojjsi*

Va go och söt du är som tycker det och tack så mycket. <3 ja äntligen är den avklarad* Vad fina bilder från paris, du är så fin!

2010-12-04 @ 22:46:40
URL: http://xxlojjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0