CHOKLADPROVNING NR: 1



Igår när vi var i Grums hade vi också en alldles underbar hemmagjord chokladprovning. Alldeles för undebart.
Vi var sju personer och hade 11 chokladkakor att sitta och analysera, och JA, jag tror att choklad gör kvinnor gladare, lyckligare, ledsnare, tjockare, NÖJDARE, roligare, mer tillfredställda...



CHILI & HONUNG av: Anthon Berg
- Den här hade jag väldigt höga förväntningar på, eftersom jag ÄLSKAR honung och tycker väldigt mycket om chili och starka saker över huvudtaget, så därför blev jag väldigt besviken eftersom jag kände att den inte gav mig någon sorts njutning...
BETYG: 3

SEA SALT av: Anthon Berg - Hade tidigare provat denna och var då inte så väldigt förtjust men jag får ändra min åsikt. Det blev en god mix helt enkelt, svår att förklara, men sea saltet passade liksom med den bittra smaken. Jag brukar inte heller vara alltför förtjust i choklad som innehåller mandelbitar, men trots det var den här väldigt god.
BETYG: 7

SALMIAK av: Anthon Berg
- Jag älskar lakrits men hade ändå inga förväntningar alls på den här sorten. En, eller två rutor till en kopp svart, starkt kaffe passar som handen i handsken! Speciell med GOD.
BETYG: 8

PISTAGE med 70% MÖRK CHOKLAD av: Marabou Premium
- Kan inget annat säga om denna än att den var bland det vidrigaste jag smakat. Som en dammtuss ungefär. USCH.
BETYG: 1

COCKIES AND CREAM (Ljus) av: Marabou
- Jag älskar den här glassen på BK, men chokladen blev helt enkelt för mycket. Det är en riktigt sötisbomb i munnen som blir på tok för mycket så att det inte ens blir halvgott.
BETYG: 1

RASPBERRY med 70% MÖRK CHOKLAD av: Marabou Premium
- Tillsammans med det söta från hallonbitarna så bildar det tillsammans med bitterheten en form utav perfektion. Oj, va invecklat det lät. Den är absolut inte invecklad men otroligt god. Perfekt till egentligen vilket té som helst! Favorit.
BETYG: 10

HAZELNUT & NOUGAT av: Marabou Premium - Hasselnötter och nougat är ingenting jag någonsin föredrar. Det var spännande att prova en choklad med "fyllning" men hittade jag inte någonting att tycka om i den.
BETYG: 1

MINT med 70% MÖRK CHOKLAD av: Marabou Premium - Minten framhäver smaken utav mörk choklad på ett väldigt lagomt sätt. Passar också till vilket té som helst och till vad som helst. Jättegod och den har en fräsh smak. Ett plus för att den får en att känns sig lite nyttigare, på något konstigt sätt.
BETYG: 9

PASSIONFRUIT av: Marabou Premium - En riktigt pensionärschoklad. Den smakar som en riktig kärringparfym luktar. Det är den enda jag kan säga. Den här chokladen kostar 27 kr och var inte värd ett enda öre.
BETYG: 0

SENSATION YOGHURT & RASPBERRY av: Marabou - En ljus, jättegod choklad som man aldrig får nog utav. Den är något söt men tillsammans med yoghurtfyllningen ger den en smak av sensation. Dom små hallonbitarna är torkade på ett sätt som gör att man liksom kan tugga sönder som vilket smälter på ett sätt som ger nästan högsta form av njutning.
BETYG: 10

MJÖLKCHOKLAD av: Fazer - Vanlig mjölkchoklad...
BETYG: 7







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0