Tankar



Det jobbigaste som finns nästan, är när man inte kan vara alla till lags. Det vill jag vara, alltid, men det går inte. Det bästa man egentligen kan göra, är nog att hålla vid det första man har tänkt sig, så att man inte sviker sina ord, för då blir man opålitlig, och det vill inte jag.
Tar gårdagen som ett exempel: Jag hade lovat Jannis för ett bra tag sen att vi skulle gå på bio igår, och några dagar efter att vi planerat detta, så bjuder Mary hem oss på middag och mys hemma hos henne, vilket egentligen är någonting jag verkligen inte vill missa! Hur svårt blir det inte här?
Oavsett hur jag gör, kommer jag att grubbla och känna mig dum. Jag vill vara med på allt.
MEN, igår valde jag att gå på bion med Jannis, eftersom jag kände att jag var tvungen att hålla fast vid vad jag lovat.
Jag ville ju självklart också, men ja, ni förstår säkert hur jag menar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0