Crete 2010

JASAS!

Den 19 aug 2010 åkte jag och min älskling, Jannis, på vår första helt ensamma semester till Kreta, Chania, Platanias.
Det var en helt otrolig känsla att bara få vara ensamma utan några bekymmer eller måsten, vilket vi njöt av varje minut. Bara jag och min babe. 


Vi bodde på ett jättemysigt litet hotel som heter Lola. Personalen var helt otrolig! Vi hade en liten lagom pool som vi badade i nästan hela tiden!

Första dagen gick vi direkt ner till stranden som bjöd på ett helt underbart vatten! Kristallklart. Tyvärr var blev det väldigt djupt direkt när man hoppade i. Jag hade redan innan vi åkte bestämt mig för att åka JetSki vilket jag också denna dagen gjorde! Hur jävla coolt som helst.
Jag betalade 400kr för att få åka i en kvart, men det var SÅ värt det, för någonting jag velat gjort i hela mitt liv.





Den här dagen tänkte vi också hoppa på Paragliding, men när vi betalat och satt på oss flytvästarna så hade vi sådan otur att det blev för blåsigt så dom kunde inte fortsätta. Så himla tråkigt, men då har vi någonting skojigt att se fram emot vår nästa semeter.


SAMARIA - Europas längsta ravin

JAJJEMEN, visst hade vi semester, men vi kunde ju inte missa att gå igenom Samaria! En två mil lång ravin, som tog oss 6 timmar att gå. Dagen innan hade vi varit ute, och gick därför och la oss klockan 03.30 och bussen som skulle ta oss till Samaria kom och hämtade oss 04.30, så en timmes sömn fick vi! Klantarslen?
Det var en utflykt jag ALDRIG kommer att glömma. Vi fick se vyer man inte ens kan drömma om att se på film. Det var verkligen helt underbart. När vi vandrat färdigt, var både jag och Jannis helt slut, men när vi kom hem gick vi ut och åt och hade en otroligt mysig kväll ute på stan.









Elafonissi - Europas finaste strand

Det bästa med vår resa till Kreta var att det fanns så mycket som vi var tvugna att se. Mycket av Europas bästa. Något vi verkligen sett fram emot var att åka till Elafonissi, en mycket omtalad strand, genom hela Europa och världen. Det var det vackraste jag någonsin sett och jag kan inte förstå hur ett vatten kan vara så kristallklart och blått och vitt och helt sjukt otroligt rent och genomskinligt och ja, vackraste vattnet, renare än det vi dricker ur kranen. DOCK så var vattnet otroligt kallt, men vi låg i och snorklade ett bra tag iallafall. Fick förhoppningsvis lite fina bilder med undervattenskameran också!







Jag och Jannis fick fem helt underbara dagar i Kreta och vi fick se så himla mycket fint! Allt var perfekt.
Jag längtar verkligen tills vi åker igen till sommaren, och får njuta av att bara vara ensamma och kära.
Alla semestrar vi gjort tillsammans har varit lika bäst, men den här var väldigt speciell eftersom det bara var vi två.
Det var synd att vi inte han med att åka till Knossos, men det får vi ta någon annan gång.

♥ KRETA 2010






Vi hade fem helt otroliga dagar tillsammans i Kreta, tills vi fick ett besked om att Jannis mormor låg på sjukhuset och var i riktigt dåligt skick. Vi började kolla upp hur vi billigast skulle ta oss till Grekland, och det var genom båt och buss. (Tack till hotelpersonalen som spenderade timmar med att hjälpa oss.)
Påväg till Grekland, fastlandet, från Kreta, fick vi det jobbiga beskedet om att Yiayia lämnat oss. Det var tunga timmar vi skulle möta och jag vill verkligen ge all min kärlek till barn och barnbarn som var tvugna att gå igenom det värsta som finns... ♥

Jag vet att Yiayia har det underbart där hon är nu, i paradiset, och jag vet att hon funnit frid.
Kärlek till dig Yiayia, maiza

Vi kom hem på måndagen, alltså 4 dagar senare än tänkt, och med handen på hjärtat, var det riktigt skönt att få komma hem.
Skönt också att träffa alla underbaringar här hemma som jag saknat så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0