Koh tao



De senaste fyra dagarna har vi spenderat på en underbar ö som heter Koh tao. Den var inte riktigt som vi hade tänkt oss, men jag hade iallafall sjukt kul, trevligt, varmt, spännande, LOVELY på den här ön.

Vi bodde på ett hotel som heter Hill Side, där bungalowsen i sig inte riktigt är som man föreställer sig en bungalow, men där utsikten slår alla bilder i varenda resekatalog.



Här är utsikten från min, Chrille och Daniels bungalow. Väggarna på insidan var utav halm så att ödlorna levde rajtan tajtan både inuti och på väggarna.




Jag och pappa chillar i deras bungalow som till och med lutade.
När man gick på ena sidan utav den så åkte byrå lådorna på andra sidan ut.




Utsikten från lobbyn var
ännu finare än nere vid stranden där vi bodde.
Här satt vi och käkade när vi väl käkade på hotellet.




Jag provade meditationsmattan dom hade...



Tills jag hittade något att göra som var roligare...?


Such a storyteller huh?

Här i Hyai yang så träffade jag Filippa och Julia, två jättehärliga backpackers. Dom var också nere på Koh tao samtidigt som vi, så första kvällen gick vi tillsammans på strandparty. Jag fick prova min första Mai Tai som var ännu mer lovely i Sverige och självklart provade vi också på buckets.
Sen tappade jag bort mina converse.
Men jävligt kul hade vi iallafall.



Me unt my lovely shoes.


Dagen efter försov vi oss självklart och fick därför springa upp för ordentligt branta backar till toppen på hotellet där pappa och Agnetha för att ta en taxi ut på äventyr. Inte ens frulle.
Vi begav oss mot ön Nanyang, som har en utav Thailands finaste stränder, där vi skulle snorkla.



(Det är FAKTISKT vi som tagit det här kortet!)








Bakfull och schleten som jag var fick jag inte med min kamera i all hast så vi har tyvärr inte så jättemånga fina bilder från den här underbara ön. Men det är sjukt vackra minnen vi kommer att bära med oss och om man ska åka till Thailand så MÅSTE man åka hit.








Saire Beach, Koh taos finaste strand. Inte riktigt så fin som vi kanske förväntat oss, men sanden var helt obeskrivligt härlig.



Här sitter vi på bryggan och väntar på båten påväg hem till Hyai Yang. Trotts en jobbig resa både till och från ön så var den verkligen värt besväret. Bra väder, Bra shopping, bra mat, bra wiews, bra allt.
Det mindra bra var att ön var väldigt skitig och det stank så fort man kom ner i "staden", jag tror att om man vill se Thailand som det paradis man föreställer sig att det är, så ska man göra det snarast. Landet har blivit väldigt förstört och platser som egentligen räknas som paradis platser, är inte alls lika fina som dom förmodligen en gång var.














Kommentarer
Postat av: Sarah & Thea

Vad GÖTT ni har det :)

2011-01-15 @ 21:10:51
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0