Deep thoghts



Här ligger jag igen, sömnlös...

Vad är egentligen meningen med livet? Vad är viktigast för oss? Makt, familj, kärlek, lycka, glädje, passion? Vad är viktigast för mig? Jag vet inte. Vem vet egentligen det? Jag är en drömmare, med massa mål och visioner om och i livet. För mig har lycka och glädje alltid varit väldigt viktigt.
Om ungefär sex månader åker jag till USA och där ska jag bo i ett år. Jag ska lämna tryggheten och slänga mig ut på ett äventyr som förmodligen kommer kasta mig in på andra stigar i livet än vad jag förutsett.
Mitt hjärta och min hjärna går på högvarv i denna tid. Måsten ligger på hög. Ibland måste man vara plikttrogen och göra sådant man kanske känner inte stimulerar en på det sättet man helst skulle vilja. Det farligaste man kan göra, iallafall jag, tror jag, det är att fortsätta att fylla på den där högen med måsten.

Jag ska lära mig att få mig själv att ta till vara på livet och försöka känna den jag är.
Jag tänker följa mina drömmar och kasta mig in i äventyr som ploppar upp längst stigarna.
Jag tänker vara den jag vill vara.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0