Amerikanska muffins



Jag kan inte prata och inte äta, men baka, det kan jag!




AMERIKANSKA MUFFINS

4 dl vetemjöl
1 3/4 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
175 g mörk eller ljus choklad efter smak
1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja

Vispa ihop de "blöta" och de torra ingredienserna för sig. Det blöta kan man vispa med elvisp några sekunder innan man blandar ihop allt. Med riktiga formar fyller man den lite mer än halva och därefter stoppar man i relativt stora chokladbitar. (Inte för långt ner bara eftersom dom sjunker lite när man gräddar dom.)
Ugnen ska vara på 175 grader.
Stora fomrar: ca 20 min
Små formar: va 15 min

Jag använde inte riktiga formar som man ska ha för amerikanska muffins, så dom blev inte så fina som dom borde vara.





Om man vill kan man vispa lite grädde och spretsa över muffinsen som lite garnyr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0