Thailand 2011



Här kommer en liten sammanfattning utav min underbara vistelse i Thailand.

TOPP 5

Det folk oftast frågar är vad som var bäst med resan, och svaret på den frågan är; folket. Jag har aldrig träffat människor med en sådan positiv inställning som Thailandarna har. Det excisterar liksom inga (synliga) problem, då dom menar att allting går att fixa. Många utav dom bor (vad vi tycker) är i dåliga förhållanden i små garage utan fönster osv. men nog fan har dom ALLTID ett léende på läpparna.
Oscarsnominering till thailändska folket!



Det syns inte så bra, men ännu en thailändare som har ett uberstort leende på läpparna.
Som sagt, glada i ALLA lägen.



Det andra bästa var ju självklart min födelsedag.
Det var en otrolig upplevelse att få rida på elefanten Penda, klappa och mata hennes ungar med gurka, kolla på orm och krokodilshow, klappa, kela och mata en liten tigerunge på två månader och sedan avsluta dagen på Hua Hins finaste strand och åka jetski.











Huay Yang - våran by, kommer lätt på en tredje plats.
Jag älskar äventyr och när det är liv och ståhej runt omkring mig, det var det SISTA som fanns i den byn vi bodde i. Dom som bor där kallar den för Rynkeby, för att det bara är gammlingar som bor där.
Innan vi åkte så var jag verkligen stressad och pressad så mycket man någonsin kan vara, så därför var det skönt att få komma till ett ställe där det var helt tillåtet att bara VA. Slappa och hänga vid poolen och sitta vid verandan och bara sitta och glo. Det var precis vad min kropp behövde.







Världens sötaste glassbil.





(Behövde självklart inte tanka själva på den bedorade bensinstationen.)



Och självklart, vår underbara nästan alldeles egna strand.



Som sagt så ÄLSKAR jag äventyr och nya platser. I övrigt när jag är ute och reser så sitter jag nästan aldrig still, utan jag vill bara runt och se hela landet eller ön där man är.
Koh Tao, en illa luktande och ganska så skitig paradisö invarderad utav backpackers, får en självklar fyra, för att jag ÄLSKAR det livet.

Fart och fläkt var det som gällde under våra fyra dagar på Koh Tao.
Snorkling, Eldshow och fest, tattuering, shopping, bakfylla, Nangyang (thailands finaste strand), rangliga bungalows, vyer man endast trodde excisterade i apollo kataloger, nya vänner, OSV.
Hur kan man INTE älska ett sånt liv?











Bambu tattuering; Precis som en vanlig med maskin, bara det att dom gör den förhand. Så dom gamla indianerna gör sina tattoos. Den sitter kvar forever. Osv. Ja, som en vanlig, fast lite coolare ;)

En helt klart värd ö att besöka om man är i Thai.



Den sista platsen på topp 5 är det Bangkok som kniper.
Många kanske tror att den skulle ha legat först, men faktiskt inte. Jag var helt extas när vi kom dit och jag nästan sprang in på MBK. Det fanns saker ÖVERALLT, till slut blev det så mycket att det liksom inte fanns någonting vettigt. Jag fyllde självklart min väska, men när jag kom hem kändes det som att jag inte shoppat någonting.

Eftersom vi bara hade tre dagar i Bangkok så var vi konstant stressade, vilket gjorde vistelsen lite jobbig. Det hade varit perfekt med 4-5 dagar så att man kunde ha strosat runt lite och kikat.
En bra sak var dock att jag fick äta hur mycket sushi jag ville! Frukost, lunch, middag och kvällsmat varje dag, och jag suktade fortfarande efter mer. Åh, imorgon ska jag börja min nystart med sushi. WIHO.

BILDER KOMMER SENARE FRÅN BANGKOK OCH DET JAG SHOPPAT.



Med få ord. En oförglömlig resa tillsammans med min underbara familj, och självklart har vi på dessa 3,5 veckor kommit varandra närmare. Jag LÄNGTAR tills nästa gång vi åker tillsammans. Och just nu funderar vi på BRASILIEN. Oh yeah baby, here we come!!!

TACK FÖR EN DRÖMRESA JAG ALDRIG KOMMER ATT GLÖMMA, PAPPA! ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0